Brev:
Vores datter er ikke så vild med maden
18. oktober 2010
Alder:
6 mdr.
Vores datter er ikke så vild med maden
Kære Helen
Lige et spørgsmål ang. skemad. Vi var egentlig kommet godt i gang med skemaden, men her på det seneste er vores datter ikke så vild med maden.
Hun er får hjemmelavet flerkornsgrød til morgenmad, denne spiser hun okey af, men ser ikke ud som om at det smager hende helt godt. Vi kommer lidt sødmælk i og frugmos som topping. Vi har også prøvet øllebrød og havregrød, men det smager hende heller ikke.
Til frokost og aftensmad får hun hjemmlavet grøntsagsmos med enten kød eller fisk. Vi har prøvet forskellige former for grøntsager og i starten kunne hun godt lide det, men nu lukker hun munden og vender hovedet væk efter et par skefulde. Vi har i dag prøvet at give hende mad på glas, men det var bestemt heller ikke nogen succes. Tilgengæld er hun rigtig glad for hirsegrød lavet på mme og med frugtmos som topping eller blandet ind i grøden.
Jeg ammer hende stadig ca. 5 gange i døgnet. Mit spørgsmål er om det er ok at hun i en periode spiser lidt mere hirsegrød? Jeg er lidt bekymret for om hun får vitaminer nok og at hun ikke bliver vænnet til lidt grovere mad.
Vi prøver at gøre det til noget hyggeligt at spise, hun får selv en agurkestang at tygge på og drikker vand af kop, som hun nogle gange rækker ud efter med hænderne og får så selv lov til at holde koppen og drikke. Vi har prøvet det samme med skeen, men det er ikke den samme succes.
Vores datter er ikke underernæret, hun vejer ca 9,5 kg og er 73 cm lang.
Glæder os til at høre fra dig.
Hilsen
Mette